چه كفپوش هايي براي بيمارستان ها توصيه مي شود

مرجع نيازمندي هاي صنعت ساختمان

چه كفپوش هايي براي بيمارستان ها توصيه مي شود

كفپوش اپوكسي و كفپوش پلي يورتان گزينه‌ي خوبي براي كفپوش بيمارستاني هستند. اولين ويژگي مهم آن‌ها اين است كه آنتي باكتريال هستند. كفپوش‌هاي اپوكسي و پلي اورتان، به دليل موادي كه در آن‌ها به كار رفته است، ميكروب و آلودگي را جذب نمي‌كنند و در خود نگه نمي دارند.
در ضمن، آن‌ها بسيار راحت تميز مي شوند كه آن هم براي محيط‌هاي با آلودگي بالا، مثل بيمارستان ها، درمانگاه ها و مطب پزشكان، ويژگي بسيار مهمي به شمار مي‌رود.
اين نوع كفپوش‌ها كاملا يكدست هستند و هيچ درزي ندارند. اين نكته از دو حيث مهم است. اول اينكه وجود درز در كف، باعث جمع شدن آشغال و آلودگي در درزها مي‌شود. اين موضوع باعث گسترش و نشر ميكروب و باكتري و سرايت بيماري مي‌شود. در محيطي كه انواع و اقسام ويروس‌ها و باكتري‌ها وجود دارند و انواع مواد آلوده بر كف مي‌ريزد، بي درز بودن نكته بسيار مهمي در كفپوش به شمار مي‌رود. دوم اينكه، در بيمارستان‌ها تردد زياد افراد و وسائل چرخ دار باعث فرسودگي كف مي‌شود. اگر كف داراي درز و ناپيوستگي باشد، ممكن است بعد از مدتي كفپوش از آن نقطه بلند شود يا تبله كند. اين‌ها مشكلاتي هستند كه به هيچ عنوان در استفاده از يك كفپوش يكدست با آن‌ها مواجه نخواهيم شد.
علاوه بر اين‌ها، كفپوش اپوكسي از مواد بسيار مقاومي ساخته شده است. در نتيجه در مقابل سايش بسيار مقاومند. خش برنمي‌دارند و به هيچ عنوان ترك نمي‌خورند. همانطور كه مي دانيد در بيمارستان‌ها حلال ها، مواد شوينده و شيميايي مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ويژگي غير قابل انكار ديگري كه كفپوش‌هاي اپوكسي دارند، مقاومت بالا در برابر خوردگي است. پس دوام بالا و مقاوم بودن در برابر سايش، خوردگي، لكه و پارگي از ويژگي‌هاي ديگر اين نوع كفپوش ها هستند.
جالب اينكه، اين كفپوش‌ها ضد لغرش هستند. يعني به هيچ عنوان ليز نيستند و حتي اگر مايعات روي آن‌ها ريخته شود باز افراد و اجسام روي آن ها ليز نمي خورند. اين موضوع براي بيمارستان‌ها كه در آن بيماران با انواع معلوليت‌ها و ناتواني‌ها تردد مي‌كنند، سرعت عمل پزشكان و پرستاران بسيار بالاست و تخت‌هاي بيماران و اورژانس با سرعت بالا در آن‌ها به حركت در مي آيند، نكته بسيار قابل توجهي است.
در كنار اين‌ها، اين كفپوش‌ها صدا توليد نمي كنند. مي دانيم آرامش در محيط‌هاي بيمارستاني بسيار مهم است و كوچكترين صداي ناهنجاري مي‌تواند آزار بسياري براي بيماران و يا پزشكان، در هنگام اعمال حساس، به بار آورد. اما روي اين كفپوش‌ها حركت صندلي‌هاي چرخدار، افراد و تخت‌هاي بيمارستاني توليد سر و صدا نمي‌كند.
كفپوش هاي اپوكسي قابليت اين را دارند كه در انواع رنگ بندي و با طرح‌هاي مختلف ساخته شوند. لذا استفاده از رنگ‌هاي شاد و يا طرح‌هاي دلفريب در اين كفپوش ها باعث م‌شود كه محيط بيمارستان از كدورت و دلمردگي خارج شود. بخصوص استفاده از رنگ‌هاي شادتر براي بخش زايمان، كه در آن مردم براي اتفاقات خوشحال كنده شادي مي‌كنند، بسيار جذاب است. همچنين، از طرح‌ها و رنگ‌هاي كودكانه مي‌توان براي بخش كودكان بيمارستان هم استفاده كرد.
در آخر، كفپوش اپوكسي قيمتي بسيار مقرون به صرفه و منطقي دارد. لذا از نظر اقتصادي استفاده از آن‌ها به عنوان كفپوش بيمارستاني مناسب است. همچنين با توجه به دوام و مقاومت بالا در برابر سايش و خوردگي هزينه‌ي نگهداري و تعمير بسيار پائيني دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.